مجتمع پسران : ابتدایی 88959223 متوسطه 88959292  مجتمع دختران : 66578134

مقاله ها

مجموعه مطالب یا مقالات وب‌سایت
نمایش در هر صفحه
4 3 1400
تربیت نوجوانان : استراتژی ها و چالش ها

وقتی فرزند شما وارد دوره نوجوانی می شود، نقش والدی شما در معرض تغییر قرار می گیرد. ممکن است احساس کنید بیشتر در نقش یک راهنما قرار گرفته اید تا یک مجری. این بدان معنی نیست که نوجوان شما دیگر اصلاً نیاز به مداخله شما ندارد، ولی از این پس خوب است اجازه دهید بعضی تصمیمات را خودش بگیرد حتی اگر فکر می کنید تصمیم درستی نیست.

28 1 1400
پنج راه برای تقویت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به عنوان وجود احساس اعتماد به توانایی ها، صلاحیت ها و نظرات خود تعریف می شود. اعتماد به نفس نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی فرد دارد و داشتن سطح مناسبی از اعتماد به نفس، باعث موفقیت بیشتر او در زندگی شخصی و حرفه ای می شود.

21 1 1400
ده نشانه اضطراب در نوجوانان

علی رغم آن که نوجوانان نگرانیها و دغدغه هایی مانند هزینه های زندگی، پیداکردن شغل یا کارهای خانه را ندارند، ولی انواع مختلفی از استرس را تجربه می کنند. آنها در معرض اذیت و آزار و زورگویی، فشار درسی و انتظارات رفتاری دیگران قرار دارند که گاهی می تواند به شدت استرس زا باشد. بدون حمایت مناسب در برابر عوامل استرس زا، نوجوانان بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی، افت درسی و مشکلات جسمی خواهند بود. از این جهت مهم است که نشانه های اضطراب در نوجوان خود را سریع تر تشخیص دهید. برخی از علائمی که نشان دهنده اضطراب در نوجوانان هستند عبارتند از:

9 12 1399
میکرولرنینگ دریچه ای برای آموزش در دنیای پر دغدغه

انسان امروزی بیش از هر زمان دیگری با کمبود زمان مواجه است. در این حال بروز دغدغه های مختلف امکان تمرکزهای طولانی مدت را تا حد بالایی محدود کرده است. در این شرایط بهترین راهکار برای ارتقای سیستم آموزشی استفاده از شیوه ای است که در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را در اختیار افراد بگذارد. علاوه بر این فراگیران باید از هر نقطه و به هر وسیله ای امکان دسترسی به محتوای آموزشی را داشته باشند. افزایش تقاضا برای ایجاد یک شیوه آموزشی نوین منجر به روی کار آمدن روندهای جدید در آموزش آنلاین و همین طور سیستم های مدیریت آموزش آنلاین شده است. یکی از مؤثرترین راهکارهای موجود میکرولرنینگ است.

9 12 1399
توصیه هایی برای هدف گذاری صحیح در زندگی

راه های مختلفی برای توسعه و رشد فردی وجود دارد؛ ولی تعیین اهداف روشن برای رشد شخصی، قطعاً احتمال موفقیت را بالاتر می برد. هنگامی که زندگی موانعی را سر راه‌تان قرار می دهد، داشتن هدفی که مرتباً به آن رجوع کنید می تواند تعهد، انگیزه و انرژی ادامه دادن مسیر پر دست انداز را به شما بازگرداند. گاهی اوقات هدف گذاری ممکن است گیج کننده به نظر برسد و به همین دلیل است که داشتن یک نقشه راه برای هدف گذاری کمک کننده خواهد بود.

29 11 1399
شش ویژگی شخصیتی بچه های تاب آور

اگر از افراد موفق دلیل موفقیتشان را بپرسیم اغلب آنها عنوان می کنند که بارها و بارها شکست خورده اند! حتی اگر همه چیز را تمام و کمال هم انجام دهیم باز هم موانعی در مسیر وجود خواهند داشت. مهم این است که به این موانع به عنوان دست اندازهایی کوچک و موقتی نگاه کنیم نه موانع غیرقابل عبور. برای موفقیت لازم است که فرد توانایی غلبه بر چالشها و کنارآمدن با شکستها را پیدا کند و این ساده ترین تعریفی است که از تاب آوری می توان ارائه نمود. حال سؤالی که پیش روی والدین قرار دارد این است که «چطور می توانم به فرزندم کمک کنم تاب آورتر باشد؟». قدم اول این است که دریابید آیا فرزندتان ویژگی های شخصیتی افراد تاب آور را دارد؟ از همین ویژگی به عنوان نقطه ای برای شروع استفاده کنید تا اعتماد به نفس لازم برای مواجه شدن با چالش های زندگی را در او پرورش دهید